„Oddíly mohou být hlavním aktérem v environmentální výchově a vhodně tímto naplňují školní kurikula,“ říká Mája Šafaříková, kterou zpovídá Ondřej Turek – Opičák.
„Když budeš v lesním bunkru stále jen házet kameny po kamarádech, tak se dál nedostaneš.“ Je potřeba vědět, proč jaké aktivity připravujeme a k čemu děti vedeme, aby se rozvíjely a svůj vztah k přírodě postuně budovaly.
Co je vlastně envirovýchovy a v čem je to jiné než běžný pobyt v přírodě třeba na výpravě? O tom, jak můžete cíleně pomáhat dětem k získávání kladného vztahu v přírodě aniž byste byli odborníci. Existují děti, které nikdy nebyly v lese?
A konečně? Jaký je rozdíl mezi stonožkou a mnohonožkou.
O čem jsme mluvili:
Procházky o Zemi / Earthwalks
Hry se zemí, vzduchem, ohněm a vodou – Živly v lesní škol(c)e
Lesní škol(k)a – karty: 48 zábavných aktivit pod širým nebem
Badatelský batůžek (příklad 1, příklad 2), lze si vyrobit samostatně levněji
Badatele.cz (inspirace, materiály)
Máji tragikomedické zážitky z práce z prostředí environmentální výchovy (do blogu příspívá více autorů, nelze filtrovat)
Zvířata na táborech, výpravách i v klubovnách
Vedoucí jako vzor? I když pije litry kávy a dětem ji zakazuje?
