Kniha si klade za cíl srozumitelně vysvětlit, jak cíleně zařadit do výchovy a vzdělávání vlastní prožitek. Nabízí lidem z nejrůznějších oborů, školství, volnočasových aktivit i firemního prostředí univerzální principy, které jim pomohou vytvářet a realizovat vlastní zážitkové kurzy a pracovat s jejich rozvojovým potenciálem. Představuje ucelenou metodiku, jak pomocí her a dalších programových prostředků učit tak, aby to všechny bavilo a mělo smysl. Text je co nejkonkrétnější v přenosu metodických úvah do praxe. Je věnován všem, kterým záleží na tom, aby výchova a vzdělání bylo užitečné, zaměřené na praktické dovednosti, směřující k aktivnímu, zodpovědnému a svobodnému jednání a aby vedlo k rozvoji silných jedinců, k budování zdravých komunit a smysluplnému podnikání.
Zakoupíte u autorky Petry Drahanské na https://uceniprozitkem.cz/
O čem kniha je
- podle čeho se rozhodnout, jestli se vůbec pouštět do učení prožitkem
- na co se ptát zadavatele nebo na co si sám zodpovědět při přípravě zážitkového programu
- jak si stanovit dobrý záměr a dojít ke klíčovým tématům a cílům kurzu
- jak správně vybrat, vymyslet a upravit vhodné programové prostředky
- jak propojit hry a aktivity s teoretickými poznatky, jak je využít při tréninku konkrétních dovedností nebo jak vytvořit prostor k formulaci vlastních postojů jednotlivců
- jak hry a aktivity následně vytěžit v reflexi tak, aby se staly zdrojem učení
- jak povýšit základní princip učení prožitkem pomocí dramaturgie na umění
- jak co nejvíce motivovat a zapojovat své účastníky
- jak u sebe předcházet syndromu vyhoření, být tvořivý a neopakovat stále dokola to samé
- jak reagovat na nečekané situace, být v pohodě a nebát se toho, s čím přijde skupina
- jak se společně bavit a přitom se rozvíjet
- jak učit prožitkem