↩ ZPĚTNÉ OHLÉDNUTÍ 🌀 REFLEXE ↪ TRANSFER

ZÁVĚRY ZE ZPĚTNÉ VAZBY OD LEKTORŮ A ÚČASTNÍKŮ

ZAPALOVAČ 2020: LoOk back

↩ ZPĚTNÉ OHLÉDNUTÍ 🌀 REFLEXE ↪ TRANSFER​

ZÁVĚRY ZE ZPĚTNÉ VAZBY OD LEKTORŮ A ÚČASTNÍKŮ

Aneb ověřili jsme funkčnost a smysl kurzu.

Mlha stále někde je. Třeba zde.

Zaostřeno na budoucnost?

Přehrát video

ZPĚTNOVAZEBNÍ DOTAZNÍK

16 respondentů = 62 % absolventů   Běžně je očekávaná 1/3 = Mají k nám vztah Psali v obsáhlých větách = udrželi pozornost

NEJPŘÍNOSNĚJŠÍ
                        
UČEBNÍ
             
BLOKY
       
DLE
             
ABSOLVENTŮ 

UČEBNÍ BLOKY DLE ABSOLVENTŮ

Ukazuje se, že atraktivita jednotlivých učebních bloků závisí na atraktivitě provedení jednotlivých bloků, přičemž je logické, že některá témata jsou předurčena zábavností samy za sebe. To se týká např. bloků Design, Tradice, Moje vize.

Doporučujeme věnovat u příprav více času méně atraktivním blokům a činit je zábavnými (ne na úkor přesměrování pozornosti na provedení samotné).

Doporučujeme zaměřit se na možnosti zvýšit časovou dotaci u bloků Hra, Design, Tradice, Vývojová psychologie a Moje vize (resp. zařadit „kolektivní vize“ pro vyjasnění v rámci kolektivů).

Doporučujeme vyzpovídat jednotlivé lektory a zjistit, co z probíraného bylo pro účastníky z pohledu lektora zásadní a tomu se věnovat u příprav dalšího ročníku ve zvýšené míře.

🕚

Na praxe se nahlásilo 10/26 absolventů. Z toho 8 na víkendové akce. Bohužel v důsledku pandemie koronaviru bude praxí jistě méně s ohledem na pokles hladiny nadšení z kurzu Zapalovač 2020 po skončení pandemie.

ZPĚTNÁ VAZBA – VYBRANÉ VÝROKY

  • „Nezúčastnil jsem se programu zdravovědy, ale Opičákův náhradní program o zvláštních dětech v oddíle mi dal hodně .“
  • Zdravověda: „Děkuju za rukavice :)))“
  • Propagace: „Nebyl jsem, vařil jsem. Ale líbilo se mi rozebrání webových stránek jednotlivých oddílů, u čehož jsem byl.“
  • Tradice: „Dala bych prostor na diskusi o tom, jak to maji ostatní.”

ZHODNOCENÍ ZPĚTNÉ VAZBY

  • Doporučujeme zapojovat interaktivní prvky vtahující do děje
  • Je dobré rozdávat vhodné minidárečky
  • Doporučujeme pracovat s diskuzí jako nástrojem k učení
    (opět zhodnotit časové dotace jednotlivých bloků).
  • Zamyslet se nad možností vypsat témata, o kterých mohou mluvit lektoři při individuálních konzultacích.
  • Zamyslet se nad možností rozšířit (pojmout jinak) volitelný program Stolečkování.

A

CO

PENÍZE?

TY JSOU VŽDY AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ…

„Hodně se mi líbil systém nakupování – hra s vyplněním dokladů. Z potenciálně nudné věci jste udělali velice zábavnou.

Akorát, že skoro celý čas k dispozici na shánění surovin jsem byl na řadě já a i když jsme dělali málo oprav, na třetího v řadě se už určitě nedostalo. Plus na samotnou stavbu bylo až moc málo času.

Vím, že tahle hra je mj. o nedostatku času, ale tady se nedala vymyslet žádná kloudná konstrukce a tudíž věže reálně nebyly nic moc. U mě takový typ soutěže zanechává trochu hořkost, zvlášť, když je tam nějaká odměna. Nejde o to, že bych potřeboval nutně vyhrát, ale potřebuju cítit, že ta soutěž byla smysluplná / s dobře nastavenýma podmínkama.“

CO MY NA TO?

Doporučujeme věnovat více času přípravě aktivity tak, aby mohla být samoobslužná a pojmula více lidí najednou. Zde jsme si vědomi časových prodlení. V tu chvíli se nedalo moc víc dělat. Doporučení je mít jasný bodový manuál pro lektory – hráče a briefing např. v době oběda. Hodně pomohla instrukce, že účastníci mají mít zjištěné vlastní fakturační údaje před samotnou aktivitou a měli na to dost prostoru během obědové pauzy.

Moje vize

MOJE VIZE

  • „Před čtením nahlas jsem měla z mojí vize mnohem lepší dojmy než během a po přečtení / sdělení ostatním, nicméně atmošku to mělo peckovou a v závěru to bylo asi pozitivní.“

  • „Vzal jsem to trochu z jiného konce, ale i tu vizi jako takovou nakonec mám.”

  • „Super, já myslím, že se nad tím díky tomu každý vážně zamyslel a nemávnul nad tím jen rukou. Byla to zajímavá zkušenost.“

  • „Zajímavý a dobrý si ujastnit, co kdo vlastně chce.”

  • „Tyhle věci mi obecně hodně vadí, takže jsem dojmy neměla úplně nejlepší, ale s odstupem času si uvědomuju, že to bylo vlastně dobrý a musím říct, že mám po celém kurzu menší problém s mluvením před lidmi, než předtím.“

  • „Bylo fajn poznat, co si ostatní odnesli a srovnat si v hlavě, co jsem si odnesla já.“

  • Měla jsem možnost se otevřít ostatním.“

  • „To byla pecka, spousta inspirace a ráda jsem se podělila o svoje nápady.“

Super. Ani to nebylo zdlouhavé. Toho se totiž bojím u většiny podobných hromadných aktivit, kdy každý mluví. Velice příjemně mě překvapilo, jak často i 15/16letí účastníci měli reálnou vizi, u které to vypadalo, že ji mají chuť uskutečnit. A že mají to odhodlání se do toho pustit. Odhodlání, které já sám občas nemám úplně jasné. Zajímalo by mě následné zhodnocení po delší době, čeho jsme z těch vizí dosáhli nebo alespoň začali.

POMOHLA MI PODMÍNKA JÍT MIMO OBJEKT
ANO 75%
BYL JSEM RADŠI, ŽE SI TO MOHU UJASNIT SÁM PRO SEBE
ANO 75%
RADĚJI BYCH TO ZPRACOVÁVAL S LIDMI ZE SVÉHO ODDÍLU
ANO 6.25%

A CO SI Z TOHO ODNÁŠÍME?

ZÁVĚREČNÝ RITUÁL

„Zapalovače jsou úžasný! A rituál byl taky super, moooc dobrá atmosféra.“

„Moc se mi to líbilo a zapalovač je moc hezký, pořád ho nosím u sebe.“

„Pěkně vymyšlené, hezká vzpomínka.“

„Ano, líbil!“

„Bylo to super!“

„Velmi milé.“

CO NÁM ABSOLVENTI VZKAZUJÍ

  • „Děkuji za úžasnou nalejvárnu, moc ráda jsem toho byla součástí!“
  • „Dělejte dál Zapalovač! Je to bomba! Děkujeme vám za všechny nové zkušenosti a zážitky!“
  • „Bylo to úžasný a posunulo mě to ve spoustě jinejch ohledech, než jen v tématech na přednáškách (který byly skvělý a užitečný), ale hlavně co do seberozvoje a podobnejch srandiček. To byla fakt síla (nemluvím o █████, ale spíš individuálním zážitku). byla to první akce s velkým množstvím neznámejch lidí kde jsem se cejtila fakt komfortně od začátku do konce. Díky za to.“
  • „Jediné, co mi na kurzu nesedělo, bylo používání sprostých slov. Obdivuji lidi, kteří dokáží zaujmout a být vtipní i bez sprostých slov. A jsem přesvědčený, že tací jsou všichni lektoři Zapalovače 🙂 Sprostá slova jsou zbytečná a jen snižují úroveň (proto ty dvojky u hodnocení). Jinak to bylo skvělé, byl jsem z víkendu nadšený. Díky!“
  • Jste nejlepšejší a těším se na Popcorn.
  • „Jste úžasní a doufám, že v tom budete pokračovat. Nechci nic slibovat, ale pokud se mi nějak povede přispět do dalšího ročníku, budu rád.“
  • „Je super, co děláte a pokračujte v tom!”
  • „Pokračujte v tom, borci a borkyně.”
  • „Bylo to super.“
  • „Ano, jste skvělí herci!“

OTVÍRÁK

PODKLADY PRO DISKUZI O MOŽNOSTI PRODLOUŽENÍ ZAPALOVAČE O 1 DEN

  • „Výhoda by určitě byla v oblasti vztahů, protože čím delší dobu spolu lidi budou, tím lépe se poznají, budou uvolněnější a budou se spolu líp cítit. Ale na druhou stranu čím delší doba, tím větší únava, menší soustředění atd.“ (absolvent)
  • Posílení soudržnosti komunity, navázání důvěrnějších vztahů s dopadem na propojování budoucích mezioddílových činností, vzájemná inspirace a reálné činy.
  • Nevýhoda je omezení účasti lidem, kteří si neumí udělat čas a (nebo) lidi, které rodiče nepustí kvůli zanedbání 1 dne školy.
  • Kurz bude jistě naplněn – řešíme filozofickou otázku věci.

INOVACE ZAPALOVAČE 2020

CÍLE POPCORNU A JEJICH (NE)NAPLNĚNÍ

C1: Podporit skupinu absolventu Zapalovace: Cil byl naplnen, dokonce je prani pokracovat

C2: Presunout poradatelstvi na nekoho z absolventu, aby doslo k udrzitelnosti a soustavnemu vylepsovani akce: Cil byl naplnen. Diky Viky z Plzne

 C3: Motivovat jednotlivce k dalsi cinnosti: Cil byl naplnen castecne. 
Planuje se beneficni akce pro popalene deti (pridejte se, garantuje Martina). Zajistuje to pokracovani skupiny absolventu, ale realne vysledky Popcornu jakozto inspiromatu, kde si ucastnici jednotliva zrnicka odnasi do svych koletivu a tam teprve myslenka PUKa, zatim nejsou (s ohledem na cas se to dozvime za pul roku, za rok).

C4: Udelat super akci v NK, kde se lide budou citit prijemne a budou o ni vedet jako o prostoru, kde se daji delat fajn veci: Cil byl naplnen (jen si sypu popel ma hlavu, ze jsem nezminil, co NK je a ze ji pujcujeme v dobe, kdy tam bylo nejvice lidi)

C5: Protnout absolventy Zapalovace s verejnosti, umazat nasi silu: Cil byl naplnen castecne (v reflexi jsme prisli na to, ze to chce delsi pauzy mezi prednaskami)

C6: Tmelit lektory Zapalovace, pracovat na soudrznosti vedoucich Poutniku: Cil byl naplnen omezene. Jednak viz C5 a druhak nas z ruznych duvodu bylo dost malo.

Praha, 30. 03., 03:30 ☻