Pomocníček k organizaci PUKání

Garanti PUKání si mohou akci naplánovat v podstatě jakkoli. Je to zcela na nich, jak své město představí a jak zajistí setkání absolventů kurzů Zapalovač. Zde je však pár ověřených tipů. Stejně tak doporučujeme přečíst si reporty z minulých PUKání. Zjistíš jak co bylo a jak co se dělalo. Ať tě organizace baví!

Část pro veřejnost

  • Pokud chceme mít dopad na veřejnost (pojí se s principem roverského principu „služba“), je ideální mít oddělenou část PUKání v sobotu.
    • V tu chvíli je dobré mít to jen na nějakou část, ne na celý den. Ideální je pár hodin, cca tři, a to v sobotu. Může to mít podobu přednášek (zajímavá řečníci na různá témata), ale i třeba společnou komunitní činnost (pomoc městu, pomoc jednotlivcům – např. program pro důchodce, nemocnice atd.), či happening, záleží na kreativitě tvůrců.

Část pro popcorňáky

  • Ideální je v pátek mít příjezd volnější. V době příjezdů mít nějaký kecací prostor, třeba nějaké rychlé deskovky atd. Ať se lidé nenudí. Počítejme však s tím, že se mohou zpožďovat vlaky apod.
  • Po srazu většiny lidí je supr mít program na představení se z jednotlivých ročníků, ať se lidé poznají a není to trapnochvilka, kdy neznám jména atd. Super je když se lidé prostřídají na „židličce“ a říkají odkud jsou a třeba co jim Zapalovač přinesl, kam se od té doby posunuli, co v oddílech dělají.
  • Následně se osvědčilo mít chvilky pro prezentace fotek/informací/kronik… Z toho, co kdo během roku dělal zajímavého. Na to je lidi dobré upozornit předem a omezit maximální čas/oddíl, jinak se to hodně protahuje. Třeba max 5-10 minut na oddíl. Protahovat to jde vždycky. Zkracovat blbě. Je dobré to omezovat stopkami. Jinak lidé mluví půl hodiny.
  • Nakonec je možné vést blok o tom, co se komu povedlo a naopak kde se něco nepovedlo. Případně něco, kde se hledá řešení – problem solving, předávání zkušeností.
  • Super je lidem říct, ať si vezmou zpěvníky a hudební nástroje.
  • V další dny se pak osvědčilo mít vycházku po městě, komentovanou od místních znalců, nebo přímo od pořadatelů. Ať už do města, nebo do okolní přírody.
  • V neděli část lidí má tendenci odjíždět dříve, je dobré na to pamatovat. Předávání zrna je ideální tedy v sobotu večer, když je slavnostní atmosféra. Třeba po odbití půlnoci nějaká scénka po zhasnutí? Aneb psychonátlak na ostatní. Rozhodně není na škodu se s někým trochu jakoby předdomluvit předem. :-)))

Co je třeba kdy řešit?

  • Sehnat si realizační tým – ideálně ještě před/při převzetí zrna a pak třeba doplnit o dílčí pomocníky.
  • Termín – ideálně ihned, co nejdříve (konzultovat s lektory Zapalovače, aby se to vhodně zkombinovalo a viděli jsme i nové tváře. :)).
  • Místo – ihned po znalosti termínu
  • Oznámení termínu a místa akce popcorňákům – ihned jak je známe místo a termín. Potřebují plánovat rok.
  • Přihlášky – pokud chcete mít (což je dobré pro vaši představu) – mít je hotové před odesláním prvního mailu. Přihlášky doporučujeme přes Google formuláře a na pomocí FB události apod.
  • Upřesňující informace o PUKání (program, jednotliví řečníci, aktivity…) – postupně průběžně ať udržujete povědomí o akci. Ideálně od prosince dál, zintenzivnit během ledna/února.
  • Vymyslet rituál předávání zrna – průběžně, ale čím větší „bomba“ to bude, tím to bude víc super a zvyšuje se šance, že to někdo vezme.
  • Upřesňující info (co s sebou – kroniky, fotky, speciální vybavení…) – týden před akcí mailem, FB, IG…
  • Cena – hned jak víte, že vám to zaplatí ubytko + případný doprovodný program/materiál

Se vším se můžete obracet na své týmové pomocníky a také na lektory Zapalovače a ostatní. Lidi vždycky moc rádi pomohou. Ideální je lidem psát napřímo co potřebujete, nebo nabízet možnost osobně přes chat/mluvené slovo.