Ne tak ledasjaká procházka lesem: Environmentální výchova v praxi i teorii

„Oddíly mohou být hlavním aktérem v environmentální výchově a vhodně tímto naplňují školní kurikula,“ říká Mája Šafaříková, kterou zpovídá Ondřej Turek – Opičák.

„Když budeš v lesním bunkru stále jen házet kameny po kamarádech, tak se dál nedostaneš.“ Je potřeba vědět, proč jaké aktivity připravujeme a k čemu děti vedeme, aby se rozvíjely a svůj vztah k přírodě postuně budovaly.

Co je vlastně envirovýchovy a v čem je to jiné než běžný pobyt v přírodě třeba na výpravě? O tom, jak můžete cíleně pomáhat dětem k získávání kladného vztahu v přírodě aniž byste byli odborníci. Existují děti, které nikdy nebyly v lese?

A konečně? Jaký je rozdíl mezi stonožkou a mnohonožkou.

O čem jsme mluvili:

⁠Procházky o Zemi⁠ / ⁠Earthwalks⁠

⁠Rok v lesní škol(c)e⁠

⁠Hry z lesní škol(k)y⁠

⁠Hry se zemí, vzduchem, ohněm a vodou – Živly v lesní škol(c)e ⁠

⁠Lesní škol(k)a – karty: 48 zábavných aktivit pod širým nebem⁠

⁠Včela s nánosy pylu⁠

Badatelský batůžek (⁠příklad 1⁠, ⁠příklad 2⁠), lze si vyrobit samostatně levněji

⁠Badatelský pracovní list⁠

⁠Badatele.cz ⁠(inspirace, materiály)

Máji ⁠tragikomedické zážitky z práce z prostředí environmentální výchovy⁠ (do blogu příspívá více autorů, nelze filtrovat)

⁠Zvířata na táborech, výpravách i v klubovnách⁠

⁠Vedoucí jako vzor? I když pije litry kávy a dětem ji zakazuje?⁠

https://www.youtube.com/watch?v=nZ_qX8VZjiM

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

18 − 17 =